Kwaliteit
Het citymarketingplan dat opgemaakt werd voor de periode mei 2021 - januari 2022 is dus sinds mei volop in uitvoering. Volgende stappen zijn gezet, hieronder opgelijst per deelaspect van het plan:
- Herwerken gemeentelijk infoblad
- De dienst communicatie zal in samenwerking met de firma Atelier per twee een nieuwe lay-out uitwerken voor het infoblad. Doel: tegen de uitgave mei-juni 2022 moet de nieuwe lay-out uitgerold zijn.
- De naamswijziging en aangepaste cover werden goedgekeurd door het college.
2. Uitwerken campagnebeelden:
- Drie campagnebeelden werden uitgewerkt (telkens werd een andere kerneigenschap van onze gemeente belicht) en gepubliceerd in Uw Gemeente (begeleid door een meer uitgebreid artikel).
- We gebruiken deze campagnebeelden steeds breder via andere communicatiekanalen (leerproces dat verder gezet wordt).
3. Vastleggen en consequent gebruik van hashtags:
- Het gebruik van vaste hashtags werd bekrachtigd door het college.
- Communicatie naar gemeentepersoneel van deze hashtags is gebeurd.
- Consequent gebruik van de hashtags in gemeentelijke communicatie.
4. Uitwerken merchandising (betalend - gratis - materiaal voor aankondiging en aankleding evenementen):
- De werkgroep herwerkte het welkomstpakket nieuwe inwoners. Dit pakket werd uitgedeeld tijdens het onthaalmoment nieuwe inwoners op 2/10/2021.
- De werkgroep werkte een aanbod betalende merchandising uit dat in verkoop ging in november.
5. Citymarketing verweven in bestaande activiteiten / evenementen:
- Het onthaalmoment nieuwe inwoners werd herwerkt: de uitnodiging werd grondig herzien, het geschenk werd bijgestuurd en de speech van de burgemeester werd opgebouwd rondom de drie kerneigenschappen van SKW.
- De Katelijnse Keien werden voorbereid en de drie kerneigenschappen werden erin verweven. Ten gevolge van de coronapandemie kon dit evenement niet doorgaan, maar zal later in het voorjaar 2022 hernomen worden.
- De eerste gesprekken werden opgestart om te bepalen hoe het citymarketing-verhaal ingezet kan worden tijdens de Kadodderloop (oa. nieuw aanbod merchandising).
6. Informeren en begeleiden stakeholders.
- Er werd een toelichting gegeven aan de gemeenteraadsleden.
- De personeelsleden werden op de hoogte gebracht.
De aanpak voor citymarketing in 2022 werd uitgeschreven.